Contact Us

Contact Us

Wednesday 25 June 2014

Kit Seronoknya Ramadhan - Mendidik jiwa anak seronok berpuasa.

Bulan Ramadan bakal tiba, tak sabar rasanya.
Punya anak yang baru belajar berpuasa?
Mencari kaedah mendidik jiwa anak seronok berpuasa?

Kit Seronoknya Ramadan ini membantu ibubapa mendidik anak untuk berpuasa dan beribadah dibulan ramadan. Ia juga sesuai untuk orang dewasa yang mahu menghayati keseronokan ramadan. Ini kerana modul kit ini sesuai untuk semua peringkat umur (bermula umur 5 tahun)


Kit Seronoknya Ramadhan ini mengandungi 10 item:
1. Buku Jurnal Ramadhan Saya
2. Buku Aktiviti Ramadhan
3. Carta Motivasi Ibadah Saya
4. Pelekat Motivasi 
5. Bunting Pesta Ramadhan dan Syawal
6. Tabung Sedekah
7. Angpau Sedekah
8. Ramadhan Door Knob
9. Taqwim Ramadhan
10. Fail Kit

Harga: RM 40.00


Bagaimana Kit Seronoknya Ramadan ini berfungsi?
Kit Seronoknya Ramadan membantu anak menghayati bertapa bestnya ibadah dibulan Ramadan. Bulan yang banyak kelebihan dan ganjaran dari bulan-bulan yang lain.

Contoh penggunaan item yang ada dalam kit ini:
1. Jornual Ramadan Saya:
- Anak boleh mencatat tentang azam ramadan, bacan al-quran & hadis yang dibaca, harapan ramadan, catatan amalan mulia dan rasa.

2. Buku Aktiviti:
- Terdapat beberapa aktiviti seperti mewarna , menghafaz dan lain-lain aktiviti. Ia boleh mengisi waktu lapang anak atau sementara tunggu masa berbuka.

3. Carta Motivasi Ibadah Saya 
- Carta ini sebagai check up tentang solat lima waktu. Setiap kali melakukan solat pada waktunya boleh tanda tick. Akhir ramadan boleh sama-sama check dan mungkin berikan sedikit 'reward' sebagai satu penghargaan.



4. Tabung Sedekah Saya (DIY)
- Tabung ini anak perlu melakukan DIY. Setiap hari boleh masukkan duit sedekah dan apabila akhir ramadan boleh kira dan agihkan kedalam tabung derma.

5. Sampul Sedekah Saya (DIY)
- Duit dari tabung sedekah saya boleh dimasukkan ke dalam sampul sedekah ini.

6. Ramadhan Door Knob
- Penanda yang diletakkan pada pintu.

7. Bendera Pesta Ramadhan & Syawal (DIY)
- Bendera ini sebagai penyeri menyambut ketibaan ramadan dan syawal. Boleh diletak di bilik anak atau diruang tamu. Pasti meriah rumah anda dan bersemangat!


Contoh gambar  Buku Jurnal Ramadhan Saya:


RAMADAN @ www.happykidshoppe.com

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------